Jak vymyslet název pro svou firmu?

Výběr názvu firmy může být jedním z nejdůležitějších rozhodnutí, které musíte při založení firmy udělat. Název firmy je totiž první věc, kterou si potenciální zákazníci zapamatují a může výrazně ovlivnit to, zda si Vaši firmu budou pamatovat nebo dokonce zda budou ochotni s ní spolupracovat. Jak tedy vymyslet název pro firmu, který bude zajímavý a hlavně funkční? Přinášíme vám několik tipů, pomocí kterých snadno vymyslíte název své firmy.

  1. Přemýšlejte nad svou značkou a cílovou skupinou
    Při vymýšlení názvu pro firmu je důležité zvážit, jakou značku chcete vytvořit a kdo je vaše cílová skupina. Pokud chcete, aby Vaše firma působila moderně a inovativně, můžete zvažovat použití netradičních slov nebo zkrácenin. Přemýšlejte také nad tím jak často budou klienti či zákazníci vaše jméno používat. Budou vaši firmu často psát do dokumentů? Budou váš název často vyslovovat? Bude vaše jméno dobře použitelné i v zahraničí? Má název na něco odkazovat?
  2. Vymyslete zkratku
    Jednoduché zkratky se dobře pamatují – například BBC. (V současné době jsou zkratky z hlediska zákona problematické a název by musel být ve skutečnosti delší, např. „BBC projektová řízení“.)
  3. Odvoďte název od svého produktu
    Začleňte svůj produkt přímo do názvu, stejně jako například Burger King.
  4. Hrajte si s významy slov
    Jedním z triků pro vymýšlení originálního názvu firmy je hrát si s významy slov a slovními hříčkami. Nebo můžete vymyslete slovo, které nemá původní význam, ale zní zajímavě. Třeba jako Zoot.
  5. Kombinujte seznamy slov
    Můžete si také napsat seznam slov, která odrážejí Vaši firmu, Vaše produkty nebo služby, a zkuste je kombinovat. Pokud například provozujete kavárnu, můžete použít slova jako „coffee“, „café“ nebo „roast“ a zkombinovat je s dalšími slovy jako „cup“ nebo „house“.
  6. Hodnoty a přínos firmy
    Má vaše společnost jasné hodnoty nebo výrazný přínos? Pokud máte jasno v tom, co vaše firma nabídne zákazníkům, můžete dané slovo použít v názvu.
  7. Jednoduchost a zapamatovatelnost
    Nezapomínejte na to, že název vaší společnosti vás bude provázet témeř všude. Ve všech smlouvách i fakturách. Název by měl být proto co nejjednodušší a zapamatovatelný.

Nezapomeňte také na odlišnost. Název musí být alespoň ve třech znacích rozdílný. Jako rozlišující znak se nebere corporation, company apod. Také nelze mít názvy měst, států nebo foneticky zaměnitelné názvy např. korporace vs corporace. Aktuální názvy jiných firem si můžete jednoduše zkontrolovat v obchodním rejstříku.

nápad na návrh názvu firmy

Název už máte? Založte si společnost jednoduše a online, ještě dnes.

Tipy na název firmy

Další rady pro vaše podnikání:
Mohlo by vás také zajímat jak založit firmu online.